Extracorpereal Shock Wave Therapy (ESWT) is een nieuwe revolutionaire behandelmethode, speciaal bedoeld voor behandeling van chronische spier- en pees aandoeningen. Met Shockwave Therapie wordt de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Na enkele behandelsessies wordt reeds resultaat bereikt.

Shock Wave is niet zaligmakend. Er zijn ook patiënten die niet of nauwelijks op de behandeling reageren, daar zijn wij heel eerlijk in. Maar er zijn ons ook verbluffende resultaten bekend, waarbij patiënten die al jaren last hebben binnen 3 á 4 behandelingen klachtenvrij zijn. Deze behandeling is het proberen meer dan de moeite waard.

Stimulerend effect op botgenezing

Shockwave therapie blijkt een stimulerend effect te hebben op botgenezing (specifiek voor pseudarthrose en slecht helende fracturen) en helend werkt bij chronische peesontstekingen. Zo worden de verhardingen in de pezen aanzienlijk minder en verdwijnen kalkafzettingen meestal helemaal, waardoor er weer ruimte ontstaat en onder andere de doorbloeding in de pees weer kan optimaliseren.

Oefening in combinatie met Shock Wave Therapy

Vaak moet er na de behandeling met Shock Wave, ook excentrisch geoefend worden. Dit is het verlengen van pees/spierweefsel tegen weerstand. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit een goede methode is zeker in combinatie met Shock Wave. U krijgt deze oefeningen ook als huiswerkoefeningen mee.

Onze fysiotherapeuten informeren u graag over de mogelijkheden!