Fysiotherapie in de basisverzekering

Bij bepaalde chronische aandoeningen volgens een daarvoor bestaande lijst waarvoor veel fysiotherapie nodig is, kunnen volwassenen na de 20e behandeling in aanmerking komen voor volledige vergoeding vanuit de basisverzekering. Bij kinderen tot 18 jaar met deze chronische aandoeningen worden alle medisch noodzakelijke behandelingen uit de basisverzekering vergoed. Kinderen tot 18 jaar met niet chronische aandoeningen krijgen indien medisch noodzakelijk, de eerste 18 behandelingen uit de basisverzekering vergoed. Indien er dan meer behandelingen nodig zijn worden deze vanuit de aanvullende verzekering van de ouders vergoed hetgeen dus polis afhankelijk is. Volwassenen met een niet chronische aandoening kunnen voor vergoeding geen aanspraak doen op hun basisverzekering.

Fysiotherapie in de aanvullende verzekering

Het is dus mogelijk dat u een aandoening hebt die helemaal niet of maar gedeeltelijk wordt vergoed vanuit de basisverzekering. We raden iedereen dan ook aan om een goede aanvullende verzekering af te sluiten, waarin voldoende behandelingen fysiotherapie zijn opgenomen. Wees zorgvuldig in uw keuze voor een zorgverzekeraar. Er zijn grote verschillen in de manier waarop zorgverzekeraars fysiotherapie vergoeden in de aanvullende verzekering. Zo geldt er soms een maximum aantal behandelingen, een maximum bedrag of zijn er andere beperkingen. Enkele polissen kennen geen beperkingen. Dit betekent dat uw kosten voor fysiotherapie onbeperkt worden vergoed. Kijk in uw polisvoorwaarde hoe fysiotherapie door uw zorgverzekeraar wordt vergoed. Een aantal zorgverzekeraars vergoedt fysiotherapie 100%.