De beste manier om uw nek weer ‘geregeld’ te krijgen,is door gedoseerd te bewegen. Onze fysiotherapeuten helpen u graag op weg met advies, behandeling en begeleiding.

Bespreek gerust al uw vragen met een van onze fysiotherapeuten.

Tips voor de eerste 3 weken

  • Beweeg uw nek regelmatig (om de één à twee uur) zover u kunt zonder dat het pijn doet. Kijk in een rustig tempo ongeveer tien keer afwisselend over uw linker en rechter schouder, kijk vervolgens ongeveer tien keer afwisselend onder uw linker en rechter oksel.
  • Zit rechtop, laat uw hoofd niet hangen.
  • Wissel regelmatig (om de 15 tot 20 minuten)van houding.
  • Vermijd zware activiteiten voor uw nek. Dit zijn activiteiten waarbij uw nek wat langer in één houding wordt belast, zoals bij autorijden, computeren, strijken, ramen wassen en fietsen. Of waarbij u uw hoofd maximaal achterover houdt, zoals bij het schilderen van het plafond of wanneer u bij de kapper uw haar laat wassen.
  • Probeer zo normaal mogelijk door te gaan met uw dagelijkse activiteiten. Ook met activiteiten zoals wandelen en fietsen kunt u doorgaan. Doet u het alleen wat korter dan u gewend bent en neem regelmatig een pauze.
Bel me terug



Contact gegevens

0252-525000
De Kwekerij 1
2182 AG Hillegom

Openingstijden

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag

08:00 - 19:00
08:00 - 19:00
09:00 - 19:00
08:00 - 19:00
08:30 - 16:00

Beoordeling

Fysio Hillegom scoort gemiddeld 4.8 sterren uit 8 beoordelingen